Monday, September 6, 2010

kesian anak mama...!!!!!

Salam sume..

Tempoh hari saye ade taip entry, fikir2 nak beli tilam atau nak bukak katil.

tapi dah tak sempat, smlm 5 september, anak saye dah jatuh dari katil.
Sedihnye saye, Tuhan je yg tahu.
Saye sedih, takut, bingung, mcm2 lagi ade.
Suami pulak balik kampung, saye tak ikut.
Jadi, sorang2 gitu ape saye leh buat???

Dia menangis sekuat hati, yg saye tak pernah dengar pun.
Bayangkan, katil tu dah la tinggi, dia jatuh tertiarap. Ya Allah.. Saye takut sgt2..

Saye check semua bahagian, nampak semua mcm ok, saye tgk dahi, hidung mulut, takde lebam, takde luka. Saye urut2 dada dia.. Sambil doa tak henti2, saye menangis..

Saye susukan dia, memula dia taknak, nangis lagi. Kuat betul. Ade dlm 5 minit agaknye dia nangis mcm tu.
Pastu bile dia dah nyusu, baru saye ambil telefon. Org pertama saye cari ialah mak saye, instead of my husband. Sbb mak dekat sini je, leh dtg tgk.

Alhamdulillah dia nyusu dan diam... pas dah nyusu, saye niarap kan dia. dia leh gostan2 dan ketawa bile saye buat babachak, Alhamdulillah...Lega hati saye..

Saye nak salahkan sape dlm hal ni, kalau bukan diri saye sendiri????? Tido mati, anak dah bangun, saye layan mata lagi. Tup2 'kedabappp uwaaaaaaa!!' baru lintang pukang saye bangun.

Lepas 15 minit, saye bawa dia baring di ruang tamu, kami sama2 tido semula.. 1 jam kemudian dia bangun, saye pun bangun. Buatkan makan utkknye..
Tgh suap mamam, mak saye pun dtg.
Ayat pertama ayah saye "Bahalul" erk???? "ada ke patut katil letak mcm tu, patut katil letak tepi" kan saye dah kena marah. Free je.

mmg bahalul pung!

Terus ayah urut cucunye.. Urut dia ok je, tibe part tangan yg dia mcm nak nangis, mungkin tertindih tgn mase dia jatuh tadi kot..

Next entry saye akan upload gambar kereta baru Syafiqah, sbb tgh hari tu kami bershopping.
Saye belikan walker, playmate, dan baju raye utknye.. =)

Mudah2an takde ape yg mudharat, mudah2an semuanye baik2 saje... Amin..

No comments:

Post a Comment