Friday, September 3, 2010

RINDU..rindu..RINDU

Salam sume...

Entah la ngape saye rase rindu beno kat syafiqah.
Tinggal 20 minit nak balik, saye nak taip entry ni dulu..

Ttg Syafiqahku.... Nak masuk 7 bulan dah usia dia. Alhamdulillah sihat & takde masalah.Cume progress nye lambat sket je. Sbb ape? 4 bulan dia dijage babysitternye yg dulu tu mgkn tak serasi. Jadi dia dok nangis2, sampai ex-bbsitter pun takde mase nak ngajor dia ape2.So timenye dah waste selama 4 bln.

Biase bb 7 bln dh pandai mcm2 kn?Tp si manje ni? huhu.. sabo je la.
Tp takpe, yg penting dia sihat dan ade progress.Sekarang ni dia tgh berusaha nak merangkak, bukan main tinggi lagi angkat dada, dan punggung angkat sket, tp belum berjaya lagi. Chayyok2 anak mama mesti boleh. hehe..

Tp kan kalau dia ikut pesen aku, mmg takdenye nak rangkak2 ni.
Menyelar pun tak, terus je duduk pastu mengisut ke depan. Pandai kan?hehehehehehe..

Subuh tadi dlm kul 5am++ dia dah start bangun. Entah ape hanginnye bangun punye la awal.
Saye dah la mengantuk, tak larat nak layan dia.
Jawabnye kena marah le dia.. (Mcm la dia faham saye tgh marah)
Ade 2 ke 3 kali jugak la saye terjage tgk2 dia dh kat ujung kaki. Bahaya kn???
Dgn membebel sorang2 saye angkat dia letak celah ketiak balik.
Sedor2 lagi eh kat ujung kaki lagi.
Aduh....Nampaknye saye dah fikir2 nak bukak katil tu, tido pakai tilam aje.
At least kalau dia jatuh pun ok lagi la, rendah aje.
Hm.. kalau bilik belakang tu takde katil ok gak, boleh la pindah bilik.
Bilik tgh pulak tgh nak siapkan jadik showroom.

So sekarang saye ade 2 pilihan aje.
1- Bukak katil, tido kat tilam aje. Atau....
2- Beli tilam yg agak ringan, tido kat ruang tamu.

Hm.. Camane ek.....

No comments:

Post a Comment